Äntligen lite löpning!

Sedan 30 km-löpningen med Manfred för 16 dagar sedan så har löpningen helt kommit åt sidan. Jag har tränat mycket, men ingen löpning. Idag bestämde jag mig dock för att ge mig ut på en runda för att ladda upp inför helgens långpass, även detta långpass med Manfred. En runda på ungefär en mil kändes lagom men eftersom jag har tröttnat på min gamla runda som jag alltid springer när jag ska springa en mil, så valde jag en runda på 11,5 km som jag endast sprungit en gång tidigare. Egentligen är den ganska tråkig men det är roligt att byta runda någon gång ibland.

Löpningen idag kändes väldigt tung i början och jag var verkligen på väg att ge upp. Det kändes som att ingen del av kroppen ville springa och hur lätt är det då att förflytta sig liksom?!?
Men efter några kilometer så kändes det som att kroppen ändå gav med sig lite även om det inte kändes helt hundra... Jag lyckades i alla fall kämpa mig igenom hela rundan och nu ska jag vidare till gymmet för att köra lite styrketräning. Senare ikväll blir det handbollsträning och kroppen kommer nog vara död efter det. SKÖNT!



Sträcka: 11,5 km
Tid: 1.08.59
Tempo: 6 min/km


Kommentarer
Postat av: Björn

Hej. Läste precis din artikel i "Marathon Löparen". Jag delar din fascination för löpningen och ser fram emot massa bra info jag kan använda inför det marathon jag skall springa ;o) good luck!

2011-03-12 @ 10:27:09
Postat av: Josefin

Åh vad roligt :) Tack så mycket och detsamma! Det kommer komma fler artiklar om mig i tidningen så håll utkik ;)

2011-03-12 @ 18:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0