Började dagen med lite löpning!

Tanken var som tidigare nämnt att jag skulle springa 10 km två gånger den här veckan men för att jag överhuvudtaget ska få ihop all träning kombinerat med skolan så fick det bli ca 8 km löpning istället innan jag åkte till skolan.

Som vanligt så är det ganska tungt att springa på morgonen men eftersom jag hade gått upp tidigare och ätit frukost så var det inte speciellt jobbigt. Det kändes däremot som att det gick långsamt men tempot var ändå ganska hyfsat för att vara en morgonrunda.

Jag kan faktiskt erkänna att idag är första dagen på kanske 4 månader som jag kände mig riktigt nervös inför loppet. När jag var ute och sprang insåg jag att det bara är 11 dagar kvar och det gick faktiskt upp för mig hur långt det är jag ska springa. Det ska bli kul och spännande men fan vad jag kommer vara död.

Nu gäller det bara att ladda mentalt de sista dagarna och sen är det bara att springa, springa och springa till jag har lagt 42 km bakom mig!!!




Sträcka: 7,8 km
Tid: 43.48 min
Tempo: 5.37 min/km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0