Underbar löpning!

Efter att bara ätit frukost och sen ätit en banan precis innan löpningen så gav jag mig ut på en runda på ungefär 6 km. Eftersom jag inte hade ätit ordentligt och jag har jobbat under dagen så trodde jag att det skulle vara tungt och jobbigt men efter halva rundan kände jag att jag hade jättemycket energi kvar och då började jag öka farten. När jag kom hem stannade jag klockan på en väldigt bra tid för att vara en lugn träningsrunda (mindre än 35 minuter) och jag tror nog aldrig jag har sprungit den här rundan på en bättre tid!

Men löpningen kändes fantastisk idag! Efter halva rundan kändes det som att jag flög fram och varje steg kändes ovanligt lätt och smidigt om man jämför med hur det brukar kännas för mig. En otroligt skön känsla i alla fall!

Nästa vecka är det planerat att jag ska springa 2 x 10 km plus ett tempopass på 15 km tillsammans med Manfred och någon annan som tränar inför Göteborgsvarvet! Jag ser fram emot en vecka med mycket löpning.



Sträcka: 6,3 km
Tid: 34.45 min
Tempo: 5.31 min/km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0