Månadsloppet!

Kom hem för ungefär en timme sedan efter att ha varit i Ystad och sprungit 5 km i något som kallas för Månadsloppet. Detta lopp är som en i min klass har anordnat som sitt Projektarbete och som hon har hållt vid 8 olika tillfällen under läsåret. Man kunde välja att springa eller gå 1,5 eller 5 km och självklart valde jag att springa 5 km.

Tyvärr var det kallt och extremt mycket vind så det var inte så bra förhållanden att springa i. Trots det fick jag mig en bra träningsrunda på 5 km och det passade perfekt i mitt träningsschema. Nästa löppass blir nog till helgen då jag ska springa ungefär 6 km.

Sträcka: 5 km
Tid: 26.58 min
Tempo: 5.24 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0