Löpningen från igår

I söndags skrev jag att jag skulle springa 10 km två gånger den här veckan men igår såg jag i min träningsplanering att jag hade kollat fel och att det var nästa vecka som jag skulle göra det. Den här veckan skulle jag springa 5 km och 10 km plus tempopasset på 15 km på torsdag med Manfred och några andra.

Jag ändrade därför på mina planer. Jag hade tänkt springa 10 km igår men sen bytte jag ut det mot 5 km så jag inte skulle vara helt död på handbollsträningen på kvällen. Men när jag fick reda på att handbollen var inställd bestämde jag mig för att ta en runda på ungefär 10 km istället.

Det var perfekt väder att springa i, ca 8 grader och lite sol! Det känns att våren är påväg och det ger en alltid lite extra energi. Snart slipper man alla tjocka kläder och kan börja springa i korta byxor istället.

Löpningen igår var helt okej. Kroppen var lite seg och trögstartad men det blev bättre framåt slutåt. Det var tänkt att det skulle vara en lite lugnare runda så det fanns ingen anledning till att pressa mig en massa. Det finns inte så mycket mer att säga mer än att nu gäller det att börja ladda inför torsdag då det är dags att springa lite längre och lite snabbare än normalt.

Ha en bra dag!



Sträcka: 9,4 km
Tid: 55.35 min
Tempo: 5.55 min/km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0