Aj aj aj och tusen jättemånga aj till!

Efter en vecka som har bestått av 8 träningspass bestående av både löpning, handboll och styrketräning så kände jag mig laddad inför ett långpass på 30 km med Manfred i Malmö. Vi började redan kl 9 i morse och det kändes skönt att börja tidigt så man hade det avklarat vid lunch.

Det började lite segt men sen kom vi in i ett bra tempo som vi höll mellan km 7-26. Efter det blev det väldigt segt och det gick riktigt långsamt. Vi hade sprungit två varv på den enmilsrunda som jag ska springa fyra gånger den 9 april och det kändes bra. Men när det var ca 4 km kvar och vi var på väg hemåt började knäna göra ont, speciellt det ena. Det knakade och halvsmällde på baksidan/sidan av knäet vilket kändes väldigt obehagligt. Jag hade dessutom ont på ovansidan av foten vilket jag alltid får när jag springer nu och denna smärta var kanske inte heller så skön. Jag lyckades i alla fall hitta ett löpsteg som kunde ta mig hela vägen fram och det kändes bra när det var över.
 
Om vi ska prata om hur det känns i kroppen nu så är det bara aj aj aj. Jag lyckades halta mig till sängen, sov i ca två timmar och lyckades somna med böjt ben vilket inte var så skönt i knäet när jag vaknade - ytterligare några aj! Nu har jag träningsvärk exakt överallt i benen och det var längesedan jag hade så här ont i underkroppen. Det ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan alla krämpor är över.

Nu ska jag försöka halta mig ner till mina kusiner för att kolla på melodifestivalen. Önska mig lycka till!

Ha en trevlig kväll och förlåt för ett gnälligt och pipigt inlägg!

Förresten, tider och annat kommer i ett senare inlägg.



Kommentarer
Postat av: Björn

Hej igen. Det där med knäna är jag helt supernervös för. Har haft problem med ett knä nu från och till sen två år tillbaka. Så otroligt slitsamt att springa på asfalt. Måste du inte vila några dagar efter dina knän reagerat som de gjorde?

2011-03-13 @ 16:29:13
URL: http://bjornjensen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja jag blir verkligen rädd när knäna gör ont. Jo oftast måste jag vila några dagar men det känns redan ganska bra efter en dags vila.

2011-03-13 @ 17:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0