Nu är jag med igen!

Känslan efter en löprunda är ganska oslagbar! Den är helt fantastiskt och jag har nog börjat utveckla ett litet beroende för att få uppleva denna känsla.

Efter dagens löprunda fick jag äntligen uppleva detta igen och jag kan ju säga som så att det var 1,5 månad sedan sist. Det var verkligen på tiden att jag satte igång med min löpning ordentligt igen. Jag börjar få lite smått panik inför mitt maraton som ska springas den 9 april i Malmö om allting går enligt planerna. Men efter dagens löppass på nästan 6 km i mörkret (UTAN KNÄSMÄRTA) känner jag att jag är med på banan igen och jag är PÅ VÄG MOT 42 igen!!!

Planen nu är att bara köra för fullt och följa min träningsplanering men att jag eventuellt ska öka på sträckorna lite så jag springer fler längre rundor för att vänja kroppen vid det.

Dagens löpning kändes i alla fall väldigt bra och tempot var bra för att inte ha sprungit på så pass länge. Emellanåt kändes det som om jag flög fram och jag kände mig faktiskt lite oövervinnlig om jag ska vara ärlig. Men sen kände jag att pulsen började öka och insåg att jag kanske skulle bli lite trött ändå...

Nu ska jag börja ladda upp inför nästa pass som förmodligen blir på fredag på eftermiddagen. 10 km ska jag försöka mig på då...!

Dagens löpning:
Sträcka: ca 5,8 km
Tid: 33.38 min
Hastighet: 5.48 min/km



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0