Känner mig som 120 år...minst!

Jag går runt här hemma och klagar och kvider över min ömma och trötta kropp men egentligen finns det ingen bättre än att vara såhär utmattad efter att ha kämpat hårt under ett träningspass.

Veckan som ha gått skulle egentligen bestå av två löprundor varav en på 5 km och en på 10. I onsdags blev det en hel del annan träning, bla. spinning och jag valde därför att hoppa över löpningen. Istället planerade jag in att springa lite längre idag och det gjorde jag. Det blev 16,2 km och jag har nog inte riktigt förstått att jag sprang ganska långt idag eftersom jag inte förstår varför jag är trött i kroppen.

Löpningen idag var jobbig och seg, inte bara för att det blir svårt att andas efter ett tag i den här kylan och näsan fylls med snor och man blir tvungen att börja andas med munnen. Att bara andas genom munnen sätter sina spår och ger mig hosta när jag kommer in i värmen samt att det känns som om någon har skurit i min hals. Förutom andningen består denna runda av en del långa och smått lutande backar som verkligen suger musten ur benen. Så trots att tiden inte var jättebra och det gick långsamt har det verkligen varit en givande löprunda i det vackra vädret.

 
Underbart väder...!

 

När jag kom hem var jag totalt utmattad och låg ner på golvet och drack energidryck ur min nyinköpta och väldigt praktiska nappflaska. Efter en lång och varm dusch somnade jag en stund och nu har jag precis ätit middag. Ögonen orkar knappt hålls sig öppna så nu tror jag att jag ska inta en liggande position framför teven.



Ha en trevlig kväll!

Tid: 1:40:38
Sträcka: 16,2
Tempo: 6.13 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0