Jag vill springa mer mer mer!!!

Igår var det 10 km som stod på planeringen och det märktes att det var ett tag sedan kroppen sprang den sträckan. Det kändes helt okej under löprundan men efteråt kände jag mig stel i både höfter och ljumskar och efter dagens handbollsmatch kan jag ju inte påstå att det blev bättre. Men jag klagar inte för det är så det ska vara efter träning! Man ska vara trött och man ska känna att kroppen har jobbat hårt. Det är det som är charmen med träning!

Men löprundan igår fick ske på det gamla vanliga 10,3 km varvet som faktiskt är en ganska trevlig runda. Lite tråkig såhär på vintern men det var helt klart uppfriskande att få springa i en timme efter skolan. Det var inget toppentempo men det kändes bra för att inte ha sprungit på så pass länge och även mitt knä var helt smärtfritt.

Imorgon är det vilodag och sen påbörjar jag en ny vecka på måndag med nya utmaningar :)

Tid: 60 min
Sträcka: 10,3 km
Tempo: 5.50 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0