Gårdagens löpning

Förra veckan var ingen bra vecka ur löparperspektiv. Det blev en hel del träning men ingen löpning, tyvärr...
Däremot började jag denna nya vecka med över 16 km löpning efter skolan igår. Det var kanske inte världens roligaste väder att ge sig ut i men emellanåt var det ganska skönt när det duggregnade. Efter löpningen var det dags för 1,5 timmes handbollsträning och jag kan ju säga som så att jag var totalt död i kroppen, speciellt i benen. Idag har jag ännu mer ont i benen! Har extremt mycket träningsvärk i höfterna så jag går som en anka. Förstår inte hur jag ska orka med två timmars träning ikväll, speciellt inte med tanke på att jag var på gymmet innan idag också...

Angående gårdagens löpning så måste jag få säga att det faktiskt kändes väldigt bra. Efter ca 10 km sprang jag och hoppade samtidigt som jag dansade till musiken i min ipod. Det är ju inget jag hade haft ork till för ca en vecka sedan då jag var totalt utmattad när jag sprang samma runda. Det känns verkligen bra att jag inte fick lika ont i benen och fötterna igår som sist jag sprang för nu känns det som att jag redan har kommit in i att ligga och mata de längre sträckorna utan att bli superseg i kroppen. Jag kände ju självklart segheten i kroppen när jag kom hem igår men det gör absolut ingenting. Det viktigaste är att jag inte känner så mycket under tiden som jag springer!

Nu är det några träningspass till som står på schemat den här veckan, typ 4 stycken kanske, innan det på söndag är dags för ett långpass på ca 25 km. Det är bara att ladda upp inför mitt första långpass på flera månader!

Såhär såg löpningen ut igår:

Sträcka: ca 16,2 km
Tid: 1.39.34
Tempo: 6.09 min/km




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0