26 km och ganska mycket vind

Idag var det dags att avsluta denna intesiva träningsvecka genom att köra det sista och nionde träningspasset bestående av ca 26 km löpning. Vid halv 2 träffade jag Mathilda i Beddinge och därifrån gav vi oss iväg på lite långlöpning. Första timmen gick ovanligt lätt och vinden låg verkligen perfekt men sen vände det. Sidovind i ett antal kilometer och sen motvind i väldigt många kilometer. Trots det hade vi bra tempo och det kändes väldigt bra i kroppen. Det blev två snabba stopp för att fylla på kroppen med vätska samt ta en liten toapaus.

Benen kändes väldigt bra och när vi stannade när vi var klara var pulsen i stort sett normal och det kände verkligen super. Benen är såklart sega nu men det är inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara.

Nu hade jag tänkt lägga mig på soffan och värma mig framför brasan. Den kommande veckan kommer bli lite lugnare när det gäller träningen (tror jag) för på lördag är det dags att vara iform inför ett långpass med Manfred på eventuellt 30 km.

Ha en trevlig kväll!

Sträcka: 26,2 km
Tid: 2.30.49
Tempo: 5.45 min/km

Jag tackar Mathilda för en trevlig löpareftermiddag! :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Mätte om banan så exakt jag kunde och fick det till 26,2 km, alltså HUR GRYMT?! :D haha :)

2011-02-13 @ 18:42:18
URL: http://mathildaspringer.blogspot.com
Postat av: Mathilda

Mätte om banan så exakt jag kunde och fick det till 26,2 km, alltså HUR GRYMT?! :D haha :)

2011-02-13 @ 18:42:33
URL: http://mathildaspringer.blogspot.com
Postat av: Josefin

Så jävla grymma vi är :D

2011-02-13 @ 19:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0