8 dagar kvar...

Idag började jag dagen med lite mer än 10 km löpning innan skolan. Detta var den sista löprundan innan uppladdningsveckan inför mitt maraton börjar. På söndag ska jag berätta mer om hur nästa vecka kommer se ut, både när det gäller träning och kost. 

Dagens löpning var lite halvjobbig eftersom det blåste ganska mycket men även för att jag bara kunde äta lite frukost för att kunna springa och för att kroppen inte hade hunnit vakna riktigt.

Men i övrigt kändes kroppen bra och jag har inte ont någonstans trots att jag har tränat 8 gånger den här veckan vilket känns jättebra eftersom det bara är 8 dagar kvar nu. Jag vet att det kommer göra ont nästa lördag men det hade i alla fall varit skönt att vara smärtfri när starten går. Men det kommer gå bra så det är jag inte orolig för. Nu ska jag bara fortsätta min mentala upladdning och sen börjar den extrema uppladdningen nästa vecka. Men som sagt, jag berättar mer om detta på söndag!




Sträcka: 10,3 km
Tid: 1.00.20
Tempo: 5.51 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0