Dagen som har gått...

Så, nu är jag hemma från handbollen och har tid att berätta om hur dagen har varit.

I morse när jag vaknade mådde jag otroligt bra och var inte ett dugg hungrig. Igår när jag gick och lade mig mådde jag riktigt illa så hungrig jag var men lyckades i alla fall somna ganska tidigt. Det var inte förrän idag framåt lunchtid som jag började må riktigt illa igen och känna mig yr. När det var dags att gå till matsalen för att inta lite vatten och kolla på när de andra åt lax så var benen skakiga och jag kallsvettades så dåligt jag mådde. Men efter att ha legat på golvet en liten stund efter att ha varit i matsalen så kändes det bättre. Ytterligare några timmar senare kom kallsvettningarna, yrheten, illamåendet och skakningarna i benen tillbaka och jag hade mjölksyra bara jag gick ner för en trappa. Men efter mycket om och men och lite cyklande från stationen med skakig kropp lyckades jag komma hem för att hoppa i löparkläderna direkt och ge mig ut på en tur med plågsam löpning.

Om jag ska berätta om hur löpningen kändes så var det precis som igår, helt klart över förväntan, men det var fortfarande sjukt jobbigt. Konditionsmässigt var det inga problem men musklerna och hela kroppen sa nej och mjölksyran fanns där i stort sett hela tiden i olika mängder. Att det sen börjar regna och att det blåste under rundan var inte direkt hjälpande för att jag lyckades ta mig fram. Men med en extrem envishet så kom jag hem levande och kunde påbörja mitt intag av mat. ÄNTLIGEN!!!

Jag började med ett glas yoghurt för att sedan gå in och duscha medan jag väntade på att maten skulle bli klar. En stor portion med pasta och ost satt inte helt fel kan jag berätta. Lite godis på det och sen fanns illamåendet också där. Jag lyckades i alla fall klara mig från att spy. Resten av kvällen har sedan bestått av vatten, äpple, kexchoklad och geléhallon, och just nu håller jag på att avsluta en skål med mina sockriga flingor fyllda med choklad. De smakar fantastiskt bra kan jag lova! Tror jag ska gå på jakt efter någon fet mat nu, typ chips, det hade varit ett perfekt sätt att avsluta dagen på.

Imorgon fortsätter mitt matintag och jag längtar redan haha!!!

Löpningen idag såg ut som följande (kanske inte kan kalla det löpning):

Sträcka: 10,3 km
Tid: ca 69 min
Tempo: Ca 6.42 min/km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0