Har jag sprungit idag?

Jag började dagen med en körlektion klockan 07.20 i Ystad och efter den, ca 08.30, gav jag mig ut för att springa. Trots att jag hade varit vaken sedan 05.30 hade inte kroppen hunnit vakna helt men med en rejäl frukost i magen, till skillnad från i fredags, kunde jag avverka över 11 km utan några problem. Det kändes bra hela vägen förutom att jag hade/har ont i mitt knä men tempot var bra och tiden gick jättesnabbt.

Cirka en kvart efter att jag kommit tillbaka till skolan och efter att jag hade duschat hade jag nästan glömt att jag varit ute och sprungit. 11 km var liksom ingen stor sak, det var bara något jag gjorde och sen skulle jag inte tänka mer på det. Jag kan inte förstå att det kan kännas så!? 11 km är egentligen ganska långt...hur kan jag känna mig redo för att springa ännu en mil en kvart senare?
Men jag ska inte klaga! Det känns ju underbart att det känns såhär bra och att jag äntligen är igång med min träning inför det EFTERLÄNGTADE maratonloppet!!!

Sträcka: 11,2 km
Tid: 62.38 min
Tempo:
5.36 min/km


Bilden hör inte ihop med texten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0