Tar en paus!

Jag skulle styrketränat idag och det var meningen att jag skulle ge allt och lite till men jag vill inte. Jag vill inte styrketräna och jag har ingen motivation till någon träning just nu. Egentligen ska jag springa 6 km på söndag men jag får se hur det blir. Jag tror jag tar en liten paus så jag kan börja ge allt på mina träningar nästa vecka. Då är lov och jag hinner vila upp mig samt återfå motivationen.

Jag tänker inte träna när jag inte vill och när jag inte känner någon glädje! Speciellt inte när jag inte måste.

Detta var ett klokt beslut av mig. Jag är stolt över att jag kan lägga träningen åt sidan och fokusera på att hitta glädjen igen. Jag tror det har blivit lite mycket träning de senaste veckorna. Jag klagar inte men jag känner att det handlar om att antingen ta en paus nu i några dagar eller att bli tvingad till en paus om några veckor. Vilar jag inte nu kommer jag få en ofrivillig vila om några veckor, jag känner det på mig.

Jag gör någonting åt detta medan jag fortfarande har chansen!

Jag har anmält mig till Bromölla halvmarathon (14 november) och det får bli nästa delmål på min resa. I helgen ska jag bara koncentrera mig på SM i handboll för att ta tag i min maratonträning om några dagar igen. Då börjar jag tagga inför Bromölla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0