Styrketräning

Det blev inte gymmet igår men däremot blev det gymmet här hemma, så det kan faktiskt kvitta.
Tränade överkroppen samt vader i 35 minuter. Brukar inte träna ben så ofta, dels eftersom vi tränar det på handbollsträningarna och dels för att alla de långdistanslöpare jag har intervjuat säger att de inte styrketränar benen så mycket eftersom de inte vill bygga på sig en massa vikt på benen som minskar deras rörlighet mm.
På tal om det så har jag tänkt publicera den första intervjun i helgen och först ut är intervjun med min tränare och extra mentor Manfred som hör och häpna... har sprungit 72 maraton!

Åter till min styrketräning!
Idag blev det alltså träning för:
Biceps
Triceps
Axlar
Mage
Rygg
Bröst
Vader (tränar upp spänsten i vaderna)



Idag ska jag vila och sen imorgon är det dags för löpning igen. 10 km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0