Styrketräning + 3 km löpband

Kom hem från gymmet för en stund sedan. Det blev nästan en timmes styrketräning av överkroppen samt vaderna. Jag jobbade även lite med balansbrädan för att försöka få rätt på mitt knä och även för att stärka resten av alla delar i knä och fötter.

Efter styrketräningen sprang jag 3 km på löpbandet. Egentligen var den här 3 km "rundan" till för att få igång kroppen igen efter långpasset förra lördagen men eftersom jag redan har varit igång för fullt med handbollen samt med annan träning så har min kropp redan hunnit komma igång. Det har ändå varit skönt att få ta det lite lugnt med löpningen den här veckan så att jag är redo att köra för fullt nästa vecka igen!

Sträcka: 3 km
Tid: 16 min
Tempo: 5.20 min/km




Senare i eftermiddag eller imorgon kommer jag publicera ett inlägg om hur kroppen påverkas av löpning och det tycker jag verkligen att ni borde läsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0