Kvällslöpning

Jag har väntat hela dagen på att ge mig ut och springa för jag har varit så trött så att jag inte ens orkat ta på mig träningskläder...

MEN... träningskläderna åkte på och skorna knöts fast på fötterna och sen gav jag mig ut. Efter ca 20 steg känner jag att jag börjar få håll och jag inser då att det bara var 50 minuter sen jag satt och åt macka och fil! Hur dum i huvudet får man vara och glömma bort att man skulle vänta lite med att springa?!? Jaja, jag hade lite håll men det gick bra ändå.

Det blev en lugn runda på ca 6 km och målet var att ligga i 5.45 min/km tempo. Det var riktigt skönt att springa och jag njöt av hela rundan. Jag lät tankarna flyga iväg och glömde helt bort att jag faktiskt var ute och sprang.

Nu ska jag äta spagetti och köttfärssås och sen skutta vidare in i duschen!!!



Sträcka: 6,3 km
Tid: 36.07 min
Tempo: 5.44 min/km

Jävlar! Räknade precis ut tempot och jag måste få lov att säga att det är riktigt coolt att hamna på 5.44 min/km utan att kolla klockan under hela rundan, förutom under sista kilometern. Ingen pulsklocka hade jag utan jag tog tiden med ipoden. Är det bara tur eller har jag blivit så bra på att känna av vilket tempo jag springer i?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0