Jag är faktiskt ganska bra!

JAG KLARADE DET!
Jag sprang 25 km och det känns riktigt underbart! Det kändes helt okej hela tiden och jag upplevde inte rundan som 4 km längre än halvmaran. Jag tror det beror på att det är betydligt roligare att springa i Malmö än ute på en landsväg i Veberöd.

Jag var ju på löplabbet innan idag där jag fick utprovat nya skor som jag faktiskt sprang med idag även om det kanske inte är optimalt att börja med att springa 25 km i ett par nya skor. Men mina gamla skor var totalt utslitna och jag tar hellre lite ömma fötter än smärtan i mitt knä. Skorna kändes bra, ganska ömma fötter de sista fem kilometrarna. Däremot  tog det över 10 km innan jag fick ont i knäet och sen efter ytterligare en mil så försvann smärtan igen. Jag brukar få ont i knäet efter redan fyra km så det är helt klart ett steg i rätt riktning. Nu efteråt har jag knappt ont i knäet heller men däremot är jag öm överallt i benen så jag går ändå som en anka. Men skönt känns det och nöjd är jag!

Nu ska jag äta middag och sen blir det duschen!!!

Sträcka: 25 km
Tid: 02.35.00
Tempo:
6.12 min/km



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0