Ingen mat + 10,4 km löpning = JÄTTEsegt!

Ja, ni förstår själva att det var en kämpig runda idag. Inte som min tortyrrunda då jag inte ätit frukost, långt ifrån. Men jag var tvungen att kämpa för nästan varje steg för att jag överhuvudtaget skulle komma framåt i ett hyfsat tempo. Jag tror att detta beror på att jag knappt har ätit idag. Äcklig mat i skolan och sen hann jag inte äta när jag kom hem eftersom jag ville ge mig ut och springa direkt för att slippa vara ute i mörkret. Jag hann äta en bulle i eftermiddags men det är verkligen inte tillräckligt för mig när jag ska springa en mil och lite till...

Jag brukar aldrig vara hungrig direkt efter jag varit ute och sprungit utan det tar oftast en timme innan jag överhuvudtaget är sugen på mat. Så var inte fallet idag! Jag kände riktigt hur hungrig jag var när jag stod och stretchade och det är ett tydligt tecken på att min kropp behöver mat, NU!

Tempot var i alla fall inte jättedåligt och jag har tröttat ut min kropp ordentligt. Jag är självklart nöjd!

Nu ska jag gå och äta jättemycket mat!

Sträcka: 10,4 km
Tid: 60.14 min
Tempo: 5.48 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0