6 km löpning en härlig höstkväll

Idag tog jag första löprundan på över en vecka och det kändes underbart. Jag kan bara inte förstå att det har gått nästan 1,5 vecka sen jag sprang sist. Jag skulle ju egentligen springa i helgen men då blev jag sjuk. Jag har nog inte riktigt insett att jag tränar till ett maraton eftersom jag inte tränar speciellt mycket löpning. Jag följer min planering och det går bra men jag hade räknat med betydligt mer löpträning.
Men träning i mitt liv är det inte brist på! När man har 5-7 timmars handboll varje vecka plus löpning och styrketräning så blir det en hel del faktiskt men det är jätteroligt och innerst inne njuter jag av varje vecka som består av såhär mycket träning. 

Idag har jag dessutom varit på ett Nautilusgym i Ystad och blivit visad maskinerna samt fått ett program att följa. Detta var dock en skoluppgift som jag var tvungen att göra så jag ska ändå försöka lägga in ett styrketräningspass på fredag morgon. Antingen här på gymmet i Skurup eller så tar jag ett pass på Nautilusgymmet i Ystad innan skolan. 

På lördag är det som jag tidigare sagt dags för ett långpass löpning tillsammans med Manfred i Malmö. 25 km är inplanerade men vi får se hur det blir. Jag ser i alla fall helt klart fram emot en låååååång och härlig löprunda och framförallt ser jag fram emot att vara totalt död i kroppen efteråt!!!

Angående dagens löprunda så finns det faktiskt inte så mycket att säga. Det var en runda på lite mer än 6 km som stod på schemat och det var inga problem. Lite känningar i knäet men annars har jag ingenting att klaga på. Min kropp sköter sig bra och det var en väldigt skön kväll med perfekt vind och ganska perfekt temperatur.

Sträcka: 6,3 km
Tid: 34.47 min
Tempo: 5.31 min/km
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0