11,2 km morgonlöpning

Jag började dagen med lite mer än 11 km löpning i Ystad efter min tidiga körlektion. Precis som sist när jag sprang den här rundan i Ystad en måndagsmorgon så gick tiden jättesnabbt. Rundan känns inte alls lång och sen under dagen märker jag  inte av att jag har sprungit på morgonen. Jag förstår inte vad det är med den här rundan som gör att min kropp återhämtar sig så extremt snabbt för det är knappast så att det är en runda på slät mark. Snarare tvärtom! Ojämn mark med mycket små backar. Nej, jag förstår inte men det är kanske inte meningen att jag ska göra det...

Tempot idag var också bra, det gick betydligt fortare än vad jag trodde. Skitskönt!



Sträcka: 11,2 km
Tid: 60.05 min
Tempo: 5.19 min/km

Nu har jag samlat nya krafter så nu ska jag träna handboll!

Förresten, under veckan kommer jag att publicera en intervju med elitmarathonlöparen Isabellah Andersson som kom femma i EM i Barcelona i somras. Håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0