Kolhydrater vs. fett & protein...

Då var den här rundan också klar och jag vill bara lägga mig ner och dö.
Riktigt mycket vind under hela rundan och vind är det värsta jag vet. Hellre regn och snö!
Förutom vinden hade jag massor med mjölksyra i benen. Det här med att inte äta kolhydrater har sina nackdelar har jag fått bekräftat nu.

Frågan är nu, var det någon skillnad på onsdagens och dagens löprunda?

JA, DET VAR STOR SKILLNAD!

I onsdags var det jobbigt ett tag med ganska mycket vind men det kändes ändå som att kroppen hade kunnat springa mer och jag kände mig stark i både huvud och kropp. Idag kände jag mig skör och svag och det kändes som att kroppen skulle ge upp redan från de första stegen. Jag hade väldigt mycket mjölksyra i benen under i stort sett hela rundan, vilket är extremt jobbigt när man vet att man har hur många kilometer som helst kvar att springa.

I onsdags sprang jag dessutom en jobbigare runda om man tänker på underlaget och tempot var inte så jättebra. Idag sprang jag en runda som bara var på asfalt och visst, den är ganska ojämn men jag brukar inte tycka den är så jättejobbig. Så rundan jag sprang idag är "lättare" än den jag sprang i onsdags men trots det kändes det segare.

Det kan bero på att det är förmiddag nu och att min kropp inte har hunnit vakna riktigt än. I onsdags sprang jag ju på eftermiddagen så kroppen hade varit igång hela dagen. Detta påverkar nog lite men eftersom jag vet hur rundan jag sprang idag brukar kännas på förmiddagen så kan jag dra slutsatsen att det är jobbigare att springa utan kolhydrater. I alla fall för mig!

Jag har dessutom varit ganska extrem under de här dagarna. Jag har i stort sett inte ätit några kolhydrater alls, så jag har verkligen överdrivit för att jag skulle kunna känna av skillnaden.

I vanliga fall äter jag ganska lite kolhydrater eftersom jag inte tål det riktigt och inte mår bra av det men jag får ändå i mig en del, vilket är tillräckligt för att jag ska orka springa. Innan längre rundor och innan lopp äter jag extra mycket kolhydrater och det har alltid funkat för mig så det tänker jag fortsätta med. Jag tror det viktigaste är att man får i sig lite av allt och inte överdriver så att man äter extremt lite eller extremt mycket av någonting.



Jag och min på tok för stora tröja!

Sträcka: 10,3
Tid: 60:33 min
Tempo: 5.53 min/km

Jag är ganska förvånad över tempot om jag tänker på hur det kändes under rundan. Det gick ändå "snabbt" om jag ser till hur mycket vind jag hade mot mig och hur mycket mjölksyra jag hade i benen. 

Nu ska jag duscha  och sen ska jag LADDA KROPPEN MED KOLHYDRATER för ikväll är det handbollsmatch som gäller!!!


http://www.e24.se/multimedia/dynamic/00142/UUfullkornspasta_142971p.jpg

Kolhydraterna vinner tävlingen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0