Run like there is no tomorrow.

Ja, idag skulle jag ju springa ca 10 km med en massa kolhydrater i kroppen och det blev en väldigt händelserik runda faktiskt. I alla fall om man jämför med alla tidigare turer!

Jag började med 2,5 km löpning i megamycket vind och jag ville bara skrika rakt ut så arg jag var för att det blåste så mycket! Jag skrek faktiskt rakt ut en gång så jag hoppas att ingen hörde mig.

Sen skulle jag påbörja en slinga vid Svaneholm som är 4,2 km lång men jag fattade ingenting av de konstiga markeringarna de satt ut så jag bara sprang. Plötsligt springer jag mitt ute i en skog bland lera och löv och jag har ingen aning om var jag sätter ner mina fötter. I början var jag försiktig och försökte att springa på torra ytor men efter att ha plaskat rakt ner i en lerpöl kände jag att jag lika bra kunde springa på och helt enkelt skita i om jag så stod på huvudet och drunknade i lera. Jag tänkte bara: Run like there is no tomorrow.

Och jag sprang och jag halvsnubblade och jag trampade snett men det gav mig en kick. Att inte veta om jag skulle komma levande ut ur skogen eller inte gjorde det hela mycket roligare och extremt spännande. Men jag kom levande ut därifrån, dock inte på det stället jag hade planerat men ändå.  

Jag påbörjade sen sträckan hemåt och istället för att ta den vanliga vägen hem så sprang jag över Zimmermansbacke. Jag närmade mig backen och tänkte: Varför inte springa uppför backen nu när jag ändå är här?!
Ett av mina motton är: When it hurts, make it hurt more! Och detta var det enda jag tänkte när jag sprang uppför backen. Trots att benen redan ömmade och var trötta ville jag pressa fram lite mer mjölksyra.
Tyvärr sprang jag uppför backen på den "lätta" sidan. På den andra sidan brukar jag vara väldigt nära på att spy så det är mycket roligare att springa där. Någon dag ska jag spy i den backen!!! Helt klart!

Nu när jag är hemma är jag rätt så mör i kroppen. Terränglöpning suger i benen och fötterna och trots att det var meningen att jag skulle springa samma runda på fredag med tanke på mitt experiment så får jag nog stå över min "trevliga" lilla skogsrunda och ge mig ut på en annan runda istället.

Nu har jag ätit massa fett och protein och så kommer min kost se ut fram tills min löprunda på fredag. Sen får vi se om jag känner någon skillnad på de två träningspassen. Jag får självklart ta hänsyn till att jag har sprungit olika rundor och att det påverkar hur det känns i kroppen när jag springer.

Sträcka: ca 9,5 km
Tid: 56:35 min
Tempo: 5.57 min/km

Helt okej tempo för att ha sprungit vilse i lerpölar och blöta löv.




Lera upp till knäna! Nu ska jag duscha.


Kommentarer
Postat av: Eddie

Låter helt underbart!

2010-11-05 @ 07:58:04
Postat av: Josefin

Det var det! :)

2010-11-05 @ 10:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0