6 dagar efter Bromölla...

Det har nu gått sex dagar sedan i söndags då jag sprang Bromölla halvmaraton. Jag har inte tränat så mycket den här veckan utan har försökt återhämta mig ordentligt så att jag kan ta nya tag nästa vecka. I tisdags sprang jag några kilometer i lugnt tempo innan handbollsträningen och det kändes i benen att de hade sprungit 21 km två dagar tidigare.

Både onsdag och fredag har bestått av vila och idag kände jag att det var dags för lite styrketräning. Jag körde några övningar med enbart kroppsvikten eftersom jag inte var speciellt motiverad till att ställa mig och lyfta vikter. Även om min kropp har återhämtat sig sen söndagen tror jag inte att mitt huvud har gjort  det. Att tänka positiva tankar i två timmar för att nå ett bra resultat tar på psyket, det är inget snack om saken!

Imorgon ska jag spela handbollsmatch och om jag orkar och känner för det efteråt ska jag ta en liten joggingrunda på 6 km. Men som sagt - vi får se om motivationen finns där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0