Löpband igår - vila från och med idag...

Det är nu bestämt att det inte blir någon löpning i Malmö på lördag pga. vädret. Det funkar inte att springa 30 km på is och i snö...

Igår sprang jag ca 5 km på löpbandet på gymmet då jag kände att det var dags att springa lite eftersom det var en vecka sedan sist. Dock har jag nu bestämt mig för att ta en paus från löpningen för att vila mitt knä. Pratade med en sjukgymnast som tror att det är en överbelastning på något senfäste och han rekommenderade att jag skulle vila några veckor från all träning som jag får ont av. Jag känner att det passar bra att ta en paus nu när vädret är såhär eftersom jag ändå inte kan springa ute vilket jag vill eftersom jag hatar att springa på löpband. Jag kommer träna handboll och styrketräning men ingen löpning. Jag ska även försöka gå på spinning för att få några bra konditionspass där. Sen är det bara och hoppas på att snön försvinner snart och att mitt knä blir bra igen.

Gårdagen:
Sträcka: 5,2 km
Tid: 29.27 min
Tempo: 5.40 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0