Länge sedan sist...

Ja, precis som rubriken säger så var det ganska länge sen jag skrev om mig och min träning. Som jag har skrivit tidigare så har jag ju tagit en paus från löpningen pga mitt knä och därför har jag inte heller haft något att skriva om.

De senaste veckorna har jag gått från att träna 7-8 ggr i veckan till att bara träna 2-3 ggr. Detta har känts väldigt konstigt och även om det har varit skönt att bara ta det lugnt så har jag inte mått bra av att vara så stilla. Min kropp behöver träna och den behöver träna mycket.
Jag har i alla fall börjat med styrketräning nu och det känns bra. Har även fått kettlebellsvikter i julklapp så nu ska här tränas för fullt medans jag ändå inte kan springa.


http://eemmaolander.blogg.se/images/2010/kettlebell2_112966087.jpg

Jag hoppas på att snön försvinner under de närmsta veckorna för då ska jag ut och testspringa och känna hur knäet känns. Om inte snön är borta till mitten av januari är det dags att börja springa på löpband trots att jag vill spy på det.

Det är bara att hoppas på det bästa med vädret och med knäet. Jag ska springa mitt maraton i april oavsett vad. Om jag så ska krypa in i mål så ska jag genomföra det!

God jul och gott nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0